środa, 11 lutego 2009

PASTA Z SOCZEWICY LUB CIECIORKI

Przepis na tę pastę wymyśliłam po wizycie u doktor od chińskiej medycyny, która odradziła mi jedzenie mędzy innymi wędlin. Jakiś czas temu odpuściłam sobie trochę jej zalecenia, ale planuję do nich wrócić, ponieważ efekty takiego stylu odżywiania można zobaczyć gołym okiem: począwszy od gładszej cery, usunięcia nadmiaru wody z organizmu a co za tym idze spadku wagi, a skończywszy na zwiększeniu sił witalnych.
Wśród wielu moich znajomych bardzo modnym stało się gotowanie według pięciu przemian również związane z chińską medycyną. Sama zaopatrzyłam się w książkę Barbary Temelie i być może wkrótce powrzucam przepisy na dania ugotowane zgodnie z tymi zasadami... Na razie się w nią wgryzam;)

Pasta jest bardzo smaczna i wygodna w obsłudze;), brałam ją sobie do pracy i zjadałam z "tekturkami" Vasa lub samą.

Składniki:

  • soczewica (najlepiej ta większa) lub cieciorka à wcześniej namoczyć
  • marchewka
  • czosnek
  • można dodać kawałek papryczki chilli
  • sól, pieprz, kurkuma lub curry, jak kto lubi: może być gałka muszkatołowa, kminek mielony, papryka w proszku, świeży czosnek

Ugotować to wszystko, odcedzić, odparować i przyprawić.
Dodać trochę oliwy z oliwek i zmiksować.

Dobra do kanapek, można  też ulepić z niej  kotleciki i usmażyć.
Można ją spokojnie przez 1,5 tygodnia przechowywać w lodówce w zamkniętym pojemniku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń