środa, 11 lutego 2009

WĄTRÓBKA DROBIOWA Z JABŁKIEM

A ja lubię wątróbkę! ;-P
Może dlatego, że nie mam przedszkolnej traumy kulnarnej jak niektórzy... Moja mama robiła wątróbkę z samą cebulką a do tego ogóras kiszony. Pycha!.
Mój Kochany woli z cebulką i jabłkiem. Mnie też taka wersja bardziej smakuje.

Składniki:

  • wątróbka drobiowa (0,5 kg)
  • szklanka mleka (lub zimnej wody dla tych, którzy nie jedzą laktozy)
  • duża cebula
  • 2 jabłka
  • sól
  • pieprz
  • miód 
  • i opcjonalnie: syrop klonowy, masło, oliwa z oliwek, mąka (może być też skrobia kukurydziana lub ziemniaczana w wersji glutenfree)


Wątróbkę myję, czyszczę i zalewam mlekiem (jak mówią stare podania ludowe, dzięki temu nie jest gorzka. Nie wiem, czy to prawda, w każdym razie zdaję się na mąrość przodków :)
Moczę ją w mleku albo przez chwilę albo dłużej, zależy jak stoję z kulinarnym harmonogramem. Gdy się wymoczy, posypuję mąką (nie solę!)
Smażę ją na osobnej patelni, mnie najlepiej smakuje na maśle.

Pokrojoną cebulę smażę z kolei na oliwie z oliwek, dodaję do niej pokrojone w paseczki jabłko, dużo grubo-mielonego pieprzu, łyżkę miodu i ze trzy łyżki syropu klonowego (jeśli akurat mam go w lodówce)

Na koniec mieszam wątóbkę z jabłkiem, cebulką i daję im się chwilę posmażyć razem na małym ogniu. Na koniec solę.
Smacznego!

1 komentarz:

  1. Robię już kolejny raz wątróbkę wg tego przepisu i jest pyszna. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń