poniedziałek, 7 grudnia 2009

BABECZKI KAJMAKOWE/ ORZESZKI KAJMAKOWE




W sobotę robiłam B-Day Party dla mojego NajUkochańszego :)
Nie mogło zabraknąć pysznych słodkości.
Skorzystałam z przepisu Dorotki z Moje Wypieki, ale odrobinę go zmodyfikowałam. Wyszło super!
Babeczki i orzeszki kajmakowe szczególnie smakowały moim pięknym siostrzenicom :)

Ciasto:
2 szklanki mąki pszennej
3 czubate łyżki kakao

Kostka masła
1/3 szklanki cukru pudru
2 jajka

Łączymy wszystkie składniki i ugniatamy na masę podobną do zwykłego kruchego ciasta. Wylepiamy foremki. Ja miałam foremki na zwykłe babeczki i foremki na orzeszki, zrobiłam i te i te, żeby było rozmaicie :)

Masa kajmakowa:
Puszka mleka skondensowanego
3 czubate łyżki mleka w proszku
1/2 kostki masła

Puszkę mleka skondesowanego, słodzonego gotujemy około 2-3 godzin w wodzie i czekamy aż wystygnie
Lepiej jej wcześniej nie otwierać, kiedyś popełniłam ten błąd i znajdowałam po kilku misiącach resztki toffi w różnych niespodziewanych zakamarkach (ma tendencję do wystrzeliwania jak gejzer ;))
Mieszamy z około połową kostki masła. Masło musi być zmiksowane i miękkie.
Wstawiamy do lodówki na około pół godziny.
Dodajemy 3 czubate łyżki mleka w proszku.


Babeczki wypełniamy masą i dekorujemy orzechami i migdałami.
Smacznego!

























2 komentarze:

  1. swietny pomysl na prezent! pewnie mikolaj by po drodze zjadl polowe... ;-))

    OdpowiedzUsuń
  2. hehe, moje siostrzenice były szybsze ;)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń