czwartek, 22 kwietnia 2010

SPAGHETTI Z KREWETKAMI ZIMNOWODNYMI

Z owoców morza najbardziej lubię krewetki. Można z nich wyczarować wiele smacznych dań, dlatego mam zawsze mały zapasik w zamrażalniku. Ostatnio obok tygrysich, zajadam się krewetkam zimnowodnymi z okolic Grenlandii. Zawsze miałam słabość do koktajlu z krewetek z Ikea i jakiś czas temu sama zaczęłam kupować ten rodzaj, są mniej gumowate, większe i delikatniejsze od zwykłych koktajlowych.
Znowu nie miałam czasu na zrobić zakupów, więc stworzyłam małe conieco, z tego co było w domu.
Zrobiłam pastę w dwóch wersjach. Dla mnie  - ze śmietaną i parmezanem, mój Ukochany woli wersję bez dodatków.
Co kto lubi :)...

Składniki:
200-300g krewetek (Royal Grenland)
1 cebula
3 ząbki czosnku
2 pomidory
oliwa z oliwek
garść natki z pietruszki
sól, pieprz, szczypta szafranu, szczypta zgniecionych w moździerzu ziaren kolendry, bazylia, oregano
opcjonalnie: 1-2 łyżki gęstej śmietany, tarty parmezan

Drobno pokrojoną cebulę, czosnek, bazylię i oregano (suszone) podsmażamy na niewielkiej ilości oliwy z oliwek, gdy lekko się przyrumienią, doajemy krewetki. Chwilę smażymy. Nacinamy ostrym nożem skórkę na pomidorach i zalewamy je wrzątkiem na około minutę. Obieramy ze skórki, kroimy i dodajemy do krewetek. Przyprawiamy solą, pieprzem, kolendrą i szafranem. Gdy pomidory się rozpadną i zamienią w sos, wrzucamy garść posiekanj natki z pietruszki. Podajemy z dowolną formą makaronu ;)
Możemy dodać śmietanę i posypać parmezanem (moja wersja :)

2 komentarze:

  1. chciałabym aby mi ktoś przygotował coś pysznego z krewetkami.. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. to zapraszamy! zrobimy pop-up restaurant ;))

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń