sobota, 29 maja 2010

AROMATYCZNE SZASZŁYKI Z MIELONEJ WOŁOWINY

Mam już  dwa ulubione stoiska na  moim bazarku, w jednym kupuję warzywa w drugim mięso, gdzie pani zawsze wybiera mi ładny kawałek wołowiny i mieli go przy mnie.
Pyszne, chude, soczyste, idealne na burgery, chilli con carne... a tym razem na aromatyczne szaszłyki.
Podałam je ze szparagami według przepisu Tęczy.


Składniki:
400 g mięsa mielonego wołowego
1 dymka ze szczypiorkiem
1 jajko
2 ząbki czosnku
bułka tarta
papryka w proszku, cayenne, sól, pieprz, oregano

Dymkę ze szczypiorkiem siekamy drobno, czosnek wyciskamy przez praskę i mieszmay z mięsem, przyprawami, jajkiem. Dodajemy bułkę tartą - tyle, żeby masa się nie lepiła z byt mocno, ale nie za dużo. - ze 3-4 łyżki.
Na patyczkach do szaszłyków formujemy podłużne klopsiki. Pieczemy około 20 minut w temperaturze 200 stopni.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Dobrze masz z tym mieleniem wolowiny na miejscu. Ja nie mam maszynki i jestesm zdana gotowe. Idealne te szaszlyczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj dobrze... jest spora różnica. Jak kupuje w paczce i robie np. chilli con carne to wypływa z niego tona tłuszczu, którego "na oko" nie widać :/ a na bazarku, sama sobie wybieram kawałek do zmielenia albo pani mi podpowiada.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń