piątek, 16 września 2011

FAJNA BABKA - Z CUKINII I ZIEMNIAKÓW

Kolejna odsłona cukiniowych szaleństw! Mieliśmy dzisiaj jechać do Rodziców Węża, ale przełożyliśmy wizytę na przyszły weekend. A żeby nie było nam smutno postanowiłam zrobić inspirowaną blotem Weli babkę :)

Składniki:

  • 2-3 kg ziemniaków (zależy czy mają dużo wody czy nie - potrzebujemy pół miseczki startych, odciśniętych ziemniaków)
  • duża cukinia lub dwie
  • jajko
  • 2 łyżeczki soli (około, jak się nie boicie - spróbójcie)
  • łyżecza świeżo zmielonego pieprzu
  • 4 łyżki mąki kukurydzianej
  • skrobia z odciśniętych ziemniaków lub 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • masło do wysmarowania formy
  • boczek, cebulka, skwareczki - co kto lubi do polania


Ziemniaki ścieramy na najmniejszych oczkach tarki lub robota kuchennego. Przyznam się, że poszłam na łatwiznę i przepuściłam je przez sokowirówkę, żeby nie bawić się w odsączanie wody. Odsączamy sok z ziemniaków, cukinię z kolei ścieramy na największych oczkach. Dodajemy jajko (w oryginalnej babcie nie ma jajka, ale cukina jest wodnista i chciałam, żeby składniki się ładnie połączyły). Następnie mąkę kukurydzianą, którą również obsypujemy nasmarowaną tłuszczem foremkę. Możemy też posypać lekko mąką z wierzchu, żeby zrobiła się chrupiąca skorupka.
Pieczemy około 1,5 godziny w temperaturze 200 stopni. Warto sprawdzić po jakiś 45 minutach. Zależy jakiej foremki użyjecie. Ja tym razem zrobiłam w tortownicy, ale cieńsza babka też jest dobra, bo ma więcej najpyszniejszych chrupiących boczków.
Podajemy polaną skwarkami.
Pyszność!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń