poniedziałek, 3 października 2011

PESTO PISTACJOWE - SMAKUJE JAK MARZENIE!

Jeśli lubicie pistacje - będziecie w raju. Pesto jest nieziemskie. Proste, ale pracochłonne.

Składniki:

  • 300g pistacji
  • 3/4 szklanki oliwy (ja użyłam oliwy z orzechów włoskich pół na pół z oliwą z oliwek)
  • kawałek parmezanu, grana padano lub innego twardego sera - ostatnio stwierdziłam, że polskie sery Bursztyn i Rubin doskonale nadają się do pesto)
  • sól, pieprz

opcjonalnie: niektórzy dodają do pesto pistacjowego czosnek i/lub rukolę. U mnie w domu zgodnie stwierdziliśmy, że nie będziemy psuć wyśmienitego smaku pistacji i nie dodajemy czosnku.

Uwaga, uwaga zaczyna się zabawa. Trzeba wyłuskać pistacje. Jeśli natraficie na już wyłuskan, kupujcie i nie patrzcie na cenę ;). Oczywiście żartuję, może dlatego, że jest z nim tyle zabawy, pesto smakuje tak wyśmienicie? ;)
Pistacje zalewamy wrzątkiem i gdy wystygnie, mniej lub bardziej dokładnie staramy się pozbawić je purpurowych skórek. 
Gotowe do akcji pistacje mieszamy w blenderze z serem, oliwą, solą i pieprzem

Pesto można podawać z pieczywem, makaronem lub mięsem.
Ja zrobiłam bruschetty i sałatkę z mozarelli i pieczonych pomidorów z pesto.
Szał!

2 komentarze:

  1. Po obejrzeniu drugiego zdjęcia (pomidorki) mam ślinotok! Naprawdę!

    OdpowiedzUsuń
  2. hahaha to koniecznie rób pesto :))) jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń