poniedziałek, 14 listopada 2011

TĘCZOWY TORT DLA TĘCZY :)

Tort dla Tęczy, tęczowej dziewczyny, nie mógł być inny ;-)


Składniki:

  • 6 jajek
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 3 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
  • szklanka cukru
  • płaska łyżka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 3/4 szklanki oleju
  • masło do foremek
  • barwniki w żelu Wilton

Żółtka ucieramy z cukrem, białka ubijamy z odrobiną soli. Do żółtek dodajemy mąkę, proszek do pieczenia i olej. Na koniec białka. Masę dzielimy na 6 części i każdą zabarwiamy odrobiną barwników spożywczych w żelu. Ja mam 3 barwy podstawowe Wiltona, które mieszam.
Przekładamy masy w nasmarowane masłem foremki (21 cm średnicy).
Pieczemy w maksymalnie nagrzanym piekarniku bez wentylatora około 10 minut.
To ciasto wychodzi bardzo lekkie i smaczne.

Tort przełożyłam masą mascarpone. Ze względu na to, że jest wysoki, zrobiłam podwójną ilość masy:

  • 1/2 kg serka mascarpone
  • 1/2 litra śmietany kremówki
  • kilka łyżek cukru pudru

Osobno ubijamy serek i osobno śmietanę, następnie łączymy obie masy.

2 komentarze:

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń