czwartek, 19 kwietnia 2012

PENNE Z CHORIZO I PIMIENTOS DEL PIQUILLO

Strasznie zabiegany tydzień mam na szczęście prawie za sobą. Wczoraj wpadłam do domu i miałam godzinę, żeby coś zjeść. Udało mi się chyba pobić rekord i przygotować dobry obiad w około 10-15 minut.

Składniki (dla 4 osób)

  • pętko kiełbasy chorizo (pikantnej)
  • dymka ze szczypiorem
  • 2 ząbki czosnku
  • słoiczek 350g  Sofito (tomate frito)
  • kilka grillowanych hiszpańskich papryczek (pimientos del piquillo) pokrojonych w paski
  • odrobina oliwy z oliwek
  • papryka w proszku (polecam pimienton picante, ma specyficzny wędzony smak i zapach)
  • sól
  • świeżo mielony pieprz
  • makaron Barilla Penne Rigate - paczka
  • hiszpański owczy ser z brandy (może być parmezan)
Wstawiamy makaron. Chorizo kroimy w plasterki i smażymy w rondelku. Zdejmujemy z na talerz i do wytopionego z chorizo tłuszczu dodajemy kilka łyżek oliwy i smażymy na niej pokrojoną w kostkę dymkę ze szczypiorem i czosnek. Następnie dodajemy pimientos del piquillo i sos tomate frito. Doprawiamy solą, pieprzem i pimientonem. Na koniec mieszamy z chorizo i makaronem. Posypujemy startym serem.

To jest ekspresowy wypas. Chłopaki wzdychali: "ale to pyyyyszne" ;)))))





4 komentarze:

  1. proste, pyszne domowe hiszpańskie danie, super.

    OdpowiedzUsuń
  2. Te papryczki sa boskie - ostre i slodkie zarazem. Pyszne (i szybkie) danie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, są super, dobrze to ujęłaś :)

      Usuń
    2. rewelacja! :) zapraszam do mnie na http://www.szybkozjesc.pl/

      Usuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń