czwartek, 3 maja 2012

CIASTO NA FOCCACIE: KILKA POMYSŁÓW- WYTRAWNE MUFFINY

Wąż już drugi dzień upominał się o foccacię, w końcu nawet pomagał mi ją robić, prawie paląc przy tym mikser ;)
Pomyślałam, że tym zrobimy coś innego. Upiekliśmy pyszne muffinki z niespodzianką w postaci suszonego pomidora i pesto genovese oraz okrągłą foccacię z czosnkiem i chilli.

Składniki:
  • 1 kg mąki
  • 2 opakowania drożdży instant lub 300g pokruszonych drożdży
  • 3 szklanki ciepłej wody
  • 50 ml oliwy z oliwek
  • 15g grubej soli morskiej (duża łyżka)
  • 2 łyżeczki cukru
  • + dodatkowo oliwa do pieczenia  ok 100 ml
  • + garść grubej soli morskiej
  • + wyciśnięty ząbek czosnku wymieszany z oliwą, pimientonem (lub papryką w proszku), solą, posiekaną papryczką chilli
  • pesto
  • suszone pomidory
  • oliwki czarne
Wodę mieszamy z oliwą, drożdżami, solą i cukrem. Mąkę przesiewamy i część mieszamy z roztworem, następnie dodajemy resztę mąki i wyrabiamy przez 5-10 minut ciasto. Możemy w razie potrzeby podlewać wodą lub podsypać mąką.
Dzielimy ciasto na dwie części. Z jednej powstałą foccacia a z drugiej muffiny.
Duża blachę polewamy oliwą, którą rozprowadzamy przy użyciu pędzelka. Możemy też lekko naoliwić ciasto, żeby nie przyklejało się do blachy. Rozciągamy ciasto na blasze, jeśli nie da się całkowicie rozciągnąć, nie ma się czym przejmować i tak za chwilę wyrośnie. Odstawiamy na 30 min do wyrośnięcia. Po 30 minutach posypujemy ciasto grubą solą. Odstawiamy na kolejne 15 minut. Następnie robimy więcej dołków i polewamy wymieszanym z oliwą czosnkiem, chilli z przyprawami. Odstawiamy jeszcze na około 15-20 minut. Spryskujemy wodą lub rozprowadzamy a wierzchu wodę pędzelkiem i pieczemy około 20 minut w temperaturze 200 stopni.

Muffinki robimy z pozostałego ciasta. Nadziałam je pomidorkiem i pesto a w środek wbiłam czarną oliwkę. Posmarowałam wodą i dałam im chwilę urosnąć, następnie upiekłam razem z foccacią. Mufinnki piekły się 5 minut dłużej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń