czwartek, 3 maja 2012

MEGA WYPASIONY KREM ZE SZPARAGÓW

Korzystając z zapasu szparagów przywiezionego z Wielkopolski, kombinuję jak mogę. Niestety zapas szybko się kończy, więc mam zamiar odwiedzić polecane przez znajomych, podwarszawskie gospodarstwo - www.majlert.pl Jeśli ktoś z Was był, czekam na Wasze komentarze i opinie, co warto kupić i czy warto :)

Zupa wyszła mi nieskromnie mówiąc po prostu boska. I w dodatku sama ją wymyśliłam więc albo jest obiektywnie, niesamowicie pyszna, albo ja tak lubię szparagi, że jestem bezkrytyczna :D

Składniki:

  • pęczek zielonych szparagów
  • 2 ziemniaki
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • łyżeczka słodkiego balsamico
  • sól
  • pieprz
  • szczypta kurkumy
  • 2 szklanki bulionu (ja miałam domowy:)
  • papryczka chilli (mała lub połówka)
  • oliwa z oliwek
  • łyżka śmietany do podania
  • opcjonalnie starty parmezan (ale u mnie bez)
Szparagi czyścimy (ja obieram), kroimy na drobne kawałki - wtedy nie ma włókien po zmiksowaniu. Ziemniaki i cebulę kroimy w drobne, niekoniecznie równe kawałki. Jeśli robię krem, to tnę jak popadnie, zupełnie byle jak ;) W garnku, na niewielkiej ilości oliwy podsmażamy szparagi, po chwili dodajemy cebulę, ziemniaki, wyciśnięty czosnek i chilli. Chwilę smażymy, ale nie dajemy się zarumienić. Zalewamy bulionem, dodajemy sól, pieprz, szczyptę kurkumy i łyżeczkę balsamico. Gotujemy na małym ogniu pod przykryciem aż wszystkie warzywa będą miękkie. Miksujemy. Podajemy z łyżeczką śmietany.



2 komentarze:

  1. ja się nie mogę zebrać, żeby po szparagi pojechać i w końcu zacząć sezon...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, trzeba korzystać z sezonu, ile się da! :)))

      Usuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń