piątek, 27 lipca 2012

GIGANTYCZNA CUKINIA NADZIEWANA KASZĄ JAGLANĄ Z KURKAMI

Moja Siostra podstępem "zapomniała" ode mnie zabrać zmutowanej, gigantycznej cukinii.
Przez dwa dni ja i cukinia przeszywałyśmy się wzrokiem aż wreszcie musiało dojść do bezpośreniej konfrontacji.
Pomysłów było kilka: "zrobię z ciebie zupę-krem i odczep się już ode mnie cukinio ;)". Stanęło jednak na tym, że z lenistwa i upału postanowiłam ją nafaszerować, wstawić do piekarnika i uciec. Miałam też zakupione kurki na jajecznicę, ale stanie przy garnkach tak mnie wymęczyło, że kurek też się chciałam jak najszybciej pozbyć.
Stąd takie oto danie, mam nadzieje, że Wam się spodoba.

Składniki:

  • cukinia mutant (lub normalne 3-4 cukinie)
  • 2 dymki
  • 2 ząbki czosnku
  • kurki - dowolna ilość
  • filiżanka kaszy jaglanej
  • szklanka białego półwytrawnego wina
  • masło klarowane (lub oliwa z oliwek)
  • sól
  • pieprz
  • opcjonalnie: kilka listków szałwii
  • parmezan lub grana padano do posypania lub inny ser, który lubicie
  • ja dodałam jeszcze kawałki piersi z kurczaka, które mi zostały z zeszłego obiadu, ale do jest dowolna opcja

Na maśle dusimy cebulkę, czosnek, dodajemy kurki, chwilę dusimy, wsypujemy kaszę i zalewamy białym winem. Przykrywamy i popijając resztę schłodzonego wina, wydrążamy przekrojoną na pół cukinię. Solimy ją i przez chwilę odpoczywamy. Odlewamy sok z cukinii i faszerujemy ją ugotowaną kaszą z kurkami. Posypujemy parmezanem i zapiekamy.

2 komentarze:

  1. Takie cukinie mutanty to juz sie do nieczego nie nadaja. Skore maja twarda i sa pozbawione smaku. Smakowalo?
    Tomek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bo wyjęłam środek a mutanty zostały potraktowane jako łódeczki do zapieczenie nadzienia.
      Skórki nie jadłam, miąższ był bardzo dobry.

      Usuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń