sobota, 7 lipca 2012

WYLUZOWANE UDKA Z KURCZAKA Z CYTRYNĄ I ROZMARYNEM

W taki straszny upał nie chce się stać w kuchni, dlatego zrobiłam to danie "jednobytfannowe" w 15 minut, wstawiłam do piekarnika i uciekłam do innego pokoju :)
Wyszło takie dobre, że zjedliśmy połowę z Wężem wieczorem a miało być na następny dzień na obiad .Nie przypuszczałam, że kiedykolwiek to powiem, ale duszona cytryna smakuje wyśmienicie ;)

Składniki:
  • 500g wyluzowanych udek z kurczaka
  • dorzuciłam 2 piersi z kurczaka
  • łyżka mąki bezglutenowej (opcjonalnie do obtoczenia)
  • sól ziołowa 
  • oliwa z oliwek 
  • cytryna
  • 6-8 ząbków czosnku
  • mały por
  • 4 marchewki
  • 10-15 małych ziemniaków
  • świeży rozmaryn kilka gałązek
Mięso obficie solimy solą ziołową, obtaczamy w mące i podsmażamy 5 minut na niewielkiej ilości oleju, żeby się lekko zarumieniło. Mieszamy z pokrojonym porem, marchewką i ziemniaczkami w dowolnej formie, przekrojonymi na pół ząbkami czosnku, rozmarynem i pokrojoną w plasterki cytryną. Doprawiamy solą ziołową, chlustamy oliwą i wodą przykrywamy, "miąchamy", żeby wszystko się wymieszało i pieczemy około godziny w 200 stopniach. Wyłączyłam piekarnik po 45 minutach i go tam zostawiłam.
Po przestygnięciu kura padła ofiarą Węża ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń