piątek, 26 października 2012

NALEŚNIKI GRYCZANE Z NADZIENIEM Z PORÓW I PIECZAREK (BEZGLUTENOWE)

Od dwóch dni jestem sama w domu, wczoraj wykarmiła mnie jakoś Doboshi, dziś musiałam sobie radzić sama. A ponieważ na obiad zjadłam mrożony ryż z warzywami + jajko. Postanowiłam się tym razem bardziej wysilić :) Zwłaszcza, że towarzystwo się dzisiaj zjeżdża do domu a tu nawet chleba nie ma.
Przygotowałam naleśniki gryczane, są one bezglutenowe, w nawiasach podałam produkt zastępczy dla tych mniej restrykcyjnych.

Składniki na naleśniki:

  • szklanka mąki gryczanej
  • pół szklanki skrobi kukurydzianej 
  • mleko roślinne - tyle, żeby zachować konsystencję ciasta naleśnikowego (ew. zamienić można  lub wodę)
  • 1 jajko (dla tych, ale jeśli nie jecie jajek to niekoniecznie)
  • szczypta soli


Naleśniki usmażyłam na prawie suchej patelni posmarowanej klarowanym masłem.

Nadzienie:

  • 250g pieczarek
  • 2 małe pory
  • szklanka bulionu
  • sól, pieprz do smaku
  • zagęściłam łyżka skrobi kukurydzianej z odrobiną mleka ryżowego 
  • 2 łyżki masła klarowanego lub oliwa z oliwek

Pieczarki ścieramy na tarce na grubych oczkach i ja zawsze odparowuję/podsmażam pieczarki na suchej patelni, dopiero potem dodaję masło.  Pory kroimy w cienkie talarki i smażymy przez chwilę razem z pieczarkami następnie zalewamy bulionem i dusimy około 10 minut. Zagęszczamy mlekiem wymieszanym ze skrobia.

Nadziewamy naleśniki i wcinamy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń