poniedziałek, 26 listopada 2012

BEZGLUTENOWA TARTA MIGDAŁOWO-POMARAŃCZOWA

Eksperymentów ciąg dalszy i na szczęście udanych :))) Tym razem zdrowe, bezglutenowe, bezcukrowe ciasto! Zrobiłam bardzo mała okrągłą foremkę, bo się bałam, że nie wyjdzie. Tymczasem wyszło pyszne i na pewno będę powtarzała ten przepis lub wariacje na jego temat.

Składniki:
  • 200 g zmielonych migdałów
  • 1 jajko (jeśli nie jecie jajek, myślę, że uda się bez)
  • kandyzowana skórka z pomarańczy (ja miałam zamrożona skórkę, którą dusiłam w białym winie z cukrem trzcinowym)
  • łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
  • 3 łyżki syropu klonowego/ z agawy/miodu
  • 3 łyżki oliwy z prażonych orzechów (może być masło lub inny tłuszcz)
  • 3 czubate łyżki namoczonego siemienia lnianego lub babki płesznik (może być zmiksowane lub nie)
  • opcjonalnie: gorzka czekolada na wierzch
Składniki mieszamy, przekładamy na wyłożoną papierem blaszkę i pieczemy około 20-30 minut w 180 stopniach.
Po wystygnięciu polewamy rozpuszczoną gorzką czekoladą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń