niedziela, 17 marca 2013

RYŻ JAŚMINOWY Z ORZESZKAMI PINII

Dostałam od Agi Bębenek na urodziny książkę Diany Abu-Jaber "Język Baklawy". Autorka opisuje w niej przesycone smakami, aromatami wspomnienia. Każdy rozdział poprzeplatany jest przepisami a opisy sytuacji i osób, które daną potrawę przyrządzały sprawia, że koniecznie się chce jej wypróbować.
Ja zaczęłam od prostej wariacji na temat "Ryżu Bud'a" lekko ją modyfikując - moja jest oliwa z orzechów włoskich i kurkuma, użyłam tez ryż jaśminowy.

Składniki:

  • 2 filiżanki ryżu jaśminowego lub innego
  • 4 szklanki wody
  • sól
  • łyżeczka kurkumy
  • 2 szczpty cynamonu
  • pieprz
  • 2 łyżki oliwy z orzechów laskowych (opcjonalnie)
  • 25 gram masła
  • orzeszki piniowe


Ryż gotujemy, dodajemy do niego część masła, oliwę, sól, pieprz, cynamon i kurkumę. Orzeszki piniowe podsmażamy na reszcie masła, można je posolić. Podajemy z ryżem.

Podałam z faszerowanymi mięsem i jalapeno papryczkami.
Polecam ryż i książkę :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń