poniedziałek, 10 czerwca 2013

LOBSTER BISQUE. Przepyszny krem z homara

Już jakiś czas przymierzałam się do zrobienia kremu z homara. Homar leżał zamrożony w zamrażalniku  aż wreszcie kilka dni temu wpadłam w kreatywny kulinarny szał i zrobiłam przepyszną, aksamitną zupę. Wyszła genialna. Niczego w niej bym nie zmieniła ani udoskonaliła. Na pewno będę ją robić częściej.
Nie mam jednak sumienia, żeby własnoręcznie ukatrupić homara, dlatego przygotowałam zupę z mrożonego. 

Składniki:
  • homar lub dwa
  • 2 ziemniaki
  • 2 marchewki
  • 1 cebula
  • 1 pietruszka
  • kawałek selera
  • mały por
  • 4-5 obranych pomidorów lub pomidory w puszce
  • 2-3 łyżki przecieru pomidorowego
  • łyżeczka szafranu
  • łyżeczka suszonego estragonu
  • pierz, sól, szczypta brązowego cukru
  • oliwa z oliwek
  • łyżka masła
  • śmietana kremówka (dla tych, którzy mogą) lub śmietanka kokosowa
Homara zalewamy wodą, solimy i gotujemy.
W rondelku podsmażamy na oliwie z masłem pokrojone warzywa (ziemniaki, pora, cebulę, pietruszkę marchewkę i selera) z odrobiną cukru. Ugotowanego homara rozbijamy przez ściereczkę tłuczkiem i wyciągamy mięso odkładając kilka kawałków do ozdobienia kremu. Pancerza nie wyrzucamy, dodajemy z powrotem do wywaru i jeszcze chwilę gotujemy. Do warzyw dodajemy pokrojone pomidory i przecier, doprawiamy solą, rozpuszczonymi w odrobinie wody nitkami szafranu, estragon i posiekane mięso kraba.  Wywar przecedzamy (nie wylewamy!) dodajemy do warzyw i miksujemy aż krem osiągnie pożądaną konsystencję. Podajemy ze śmietaną kremówką i grzankami.

2 komentarze:

  1. Nigdy jeszcze nie robilam, wydawalo mi sie, ze to szalenie skomplikowane - ale okazuje sie, ze nie jest tak zle :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najwięcej zabawy oczywiście z rozbrajaniem homara, ale nie zajmuje wcale aż tak dużo czasu - standardowo tyle, ile normalna zupa :) Zachęcam, jest pyszny

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń