środa, 17 lipca 2013

KALMARY Z WARZYWAMI

Tę nazwę wymyślił Wąż, bo mu się skojarzyło z sosem puttanesca i niech tak zostanie ;) chociaż mój sos różni się od puttanesca.
Owoce morza chodziły za mną już od jakiegoś czasu, niestety Chłopaki wybrali jak zwykle i bezpiecznie krewetki, ja dorobiłam dodatkowo kalmary. Marzą mi się też mule w białym winie... Chyba poczułam wakacje ;)

Składniki:

  • 250 g mrożonych krążków kalmarów (jeśli macie świeże, też super!)
  • malutka cukinia lub połowa
  • mała biała papryka
  • papryczka chilli (dla lubiących pikantne)
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 pomidory obrane ze skórki i pokrojone (pogą być z puszki, wtedy 200g)
  • 1 mała cebula
  • oliwa z oliwek, łyżka masła
  • łyżka ziół prowansalskich
  • sól, pieprz, szczypta brązowego cukru (lub ksylitolu/stewii), sok z cytryny
  • chlust białego, wytrawnego wina - u mnie moje ulubione ostatnio Verdejo
  • garść natki z pietruszki
Kalmary rozmrażamy skrapiamy cytryną i posypujemy solą. Podsmażamy na oliwie z oliwek z odrobiną masła, z czosnkiem, chilli, natką. Po chwili dodajemy chlust wina i czekamy aż się z redukuje. W tym czasie w osobnym rondelku na oliwie podsmażamy pokrojoną w kostkę cebulę, paprykę i cukinię z ziołami prowansalskimi, pieprzem solą i szczyptą cukru. Gdy warzywa będą al dente dodajemy pokrojone pomidory. Chwilę smażymy i łączymy z kalmarami.
Podajemy ze świeżym pieczywem lub makaronem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń