czwartek, 21 maja 2015

POMYSŁY NA MIĘSNE GOTOWCE DO ZAMROŻENIA

Jak już wspominałam, czasami dobrze mieć na podorędziu jakieś szybkie rozwiązanie obiadowe. Zwykle trzymałam po prostu w zamrażarce mięso, ryby, drób, od czasu do czasu mrożę dla Loczka chilli con carne. Potrzeba matką wynalazku, jak to mówią, właśnie dla Loczka, na czas naszego urlopu,  przygotowałam całą szufladę surowego, zamarynowanego lub przygotowanego do smażenia/pieczenia mięsa bardzo prostego w późniejszej obsłudze:
1. zamrożone chilli con carne (jedyne danie, które było gotowe)
2. zamrożone zamarynowane żeberka wieprzowe
3. zamrożone hamburgery
4. zamrożone polędwiczki wieprzowe

Wszystko elegancko zapakowane w torebki do mrożenia. Każdy hamburger osobno, żeby łatwo było wyjąć i usmażyć. Pozostałe mięso w porcjach dwuosobowych.
Sama zaczęłam tak robić dla nas, bo nie zawsze mam czas, żeby stać dłużej i coś gotować. Często też do marynat wrzucam to, co ma pod ręką. Kupiłam mojo na Kanarach - dodaję mojo. Kupiłam na bazarze czerwoną czubricę - dodaję czubricę.

Marynowane żeberka  


  • około 1 kg żeberek
  • kilka ząbków czosnku lub po prostu suszony czosnek

  • papryczki chilli suszona
  • pimienton (wędzona hiszpańska papryka) albo zwykła papryka
  • oliwa - kilka łyżek, żeby przyprawy się kleiły
  • łyżka miodu
  • sól
  • pieprz
  • ketchup ze 3-5 łyżek lub przecier pomidorowy
  • sos Worcester lub sos BBQ 
  • majeranek
  • cząber
  • lubczyk
Do worka na suwak z Ikea wrzucam wszystkie składniki marynaty, mieszam, dodaję pokrojonę w kawałki żeberka, miącham wszystkim chwilę i układam na płasko w zamrażarce.

Hamburgery

  • pół kilograma mielonego antrykotu lub innej części
  • łyżeczka ostrej musztardy
  • łyżeczka majonezu - opcjonalnie
  • sól, pieprz
  • łyżeczka czerwonej czubricy - opcjonalnie
  • szczypta kminku - opcjonalnie
  • pimienton - opcjonalnie
  • łyżka oliwy
  • czasami dodaję cząber albo pimienton
Mięso mieszam, formuję hamburgery i każdy pakuję oddzielnie lub odseparowane od siebie w jednym worku tak, żeby łatwo je było wyjąć pojedynczo. Wystarczy wyjąć i usmażyć.

Polędwiczki wieprzowe

  • Ładna polędwiczka (lub więcej)
  • czosnek w płatkach lub świeży
  • oliwa
  • tymianek
  • opcjonalnie: czerwone mojo, czubrica, lubczyk
  • lub papryka w proszku
Robię dokładnie to samo, co z żeberkami :)

Polędwiczkę można upiec w całości lub pokroić na kotleciki. Na zdjęciu taka właśnie wersja :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń